Dimension

♦ England, London, 2023 ♦
 
PrologProlog  HemHem  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  

 

 Upplopp i hela London. Läs!

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Indira

Indira


Antal inlägg : 139
Age : 32
Ort : Ickenham

KARAKTÄRSINFO
Smeknamn/Alias: Murderotic / Marré
Gäng: Treontha

Upplopp i hela London. Läs! Empty
InläggRubrik: Upplopp i hela London. Läs!   Upplopp i hela London. Läs! Emptytis jul 16 2013, 04:39

Jag har äntligen fått tummen ur röven och tagit mig tid till att skriva ett litet intro som ska välkomna er lite inspiration till att rolla spännande saker här på Dimension tillsammans med oss Admins! Självklart behöver man inte läsa "introt" om man inte vill, men många från våran Skype-grupp tyckte det var en bra idé för att komma in i det hela. Introt finns här:  
https://dimension.swedishforum.net/t208-riots-fear-and-chaos#1283

Ni som nu inte förstår ett skit av vad jag pratar om kan jag säga så här: Det råder kaos på Londons gator just nu. Ett enormt upplopp har brutit sig ut. Informationen och orsaken bakom det hela är gängrelaterade orsaker. En större organisation har styrt den svarta marknaden under två års tid då övriga gäng på sidan vart inaktiva. Nu när gängen börjat komma igång igen har den här "organisation" stött på en hård konkurrens och vill göra sig hörda och få övriga gäng att dra sig tillbaka.
Dock är det ingen som känner till denna orsak, än. Än så länge pratas det bara om ungdomar, eller yngre vuxna som vill göra upplopp, utan något som helst syfte. Detta leder även till att många civila följer tåget av förövare och begår större brott då chansen ändå finns framme.

Vi har ju fått så fina poliser till sidan, så nu har ni något att gräva i också och jag tänkte ge er tillstånd att ni får rolla fram att det är ERA karaktärer som kommer fram till att det är gängrelaterat :)Om ni vill, altså..

Det finns många möjligheter här för era karaktärer. Vill ni passa på att hamna i trubbel är det här ett perfekt tillfälle, det är bara att börja leva sig in i rollen~
NEJ, man måste inte rolla med upploppet inblandat om man inte vill, och ni bestämmer själva hur mycket och vad som händer där eran karaktär är för tillfället, samt hur långt det hunnit sprida sig.
Har ni pågående rollspel får ni såklart fortsätta dem i lugn och ro, eller slänga in kaos om ni så vill.. fritt fram, hur ni vill! Önskas det massroll går det alltid att ordna också, hihi. Det mesta är möjligt, så var inte blyga eller se några gränser på hur långt eran karaktär kan gå.. Men tänk också på att dom kan bli tagna av polisen, så ligg liiiite lågt! Sen passar ni er för dom andra gängen här på Dimension, annars åker ni på stryk, grr ;@@

Senare med tiden kommer jag uppdatera nyheterna lite, så att ni vet hur långt in i upploppen vi kommit. Som när media får reda på att det är gängrelaterat kommer det sprida sig till allmänheten och folk inser hur "farligt" det faktiskt är, vilket får många civila att backa och gängen smyger sig fram istället.
Organisationen som ligger bakom upploppen avslöjas mot slutet, då polisen löser fallet och allt lugnar sig. Kanske att vi avslutar hela skiten med ett enormt massroll? IDK!?

Jag vet inte hur länge detta upplopp kommer att fortgå, men vi märker ju när folk börjar tröttna och vill ha slut på det hela, så, ja! Och som sagt; vill man inte, så behöver man inte delta i det här. Ni kan mixtra lite med eran tidslinje och låta rollspelen utspela sig innan kaoset bröt ut. Ni bestämmer : >

Klockan är nästan fem på morgonen och jag är sjukt trött.. Så jag ber om ursäkt för eventuella stavfel, hemsk grammatik eller brist på fantasi. Finns det fler frågor kring det hela är det bara att ställa dom direkt här så ska jag försöka formulera mig bättre. Är ju hyfsat känd för att förklara saker som ett nötskal.. höh >:

KRAM<3
Till överst på sidan Gå ner
 
Upplopp i hela London. Läs!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Dimension :: OUT OF CHARACTER :: News-
Hoppa till: