♦ england, london, 2011 ► in another dimension ♦

INFORMATIONGUIDERULESIndexPortalVanliga frågorMedlemslistaBli medlemLogga in

Dela | 

TITLAR & STATUS

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner 
Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
Weed
Känd gängledare / ADMIN
Känd gängledare / ADMIN

Antal inlägg: 102

KARAKTÄRSINFO
Smeknamn/Alias: Weed
Gäng: Qu

InläggRubrik: TITLAR & STATUS   tor jun 23, 2011 1:13 am

På förra sidan hade vi ett såkallat statussystem, det vill säga att för varje inlägg man skrev fick man 0.5 statuspoäng. Den poängen räknades sedan som en slags social status, alltså att ju mer man rollspelade, desto kändare blev man. Om man är gängmedlem blev man känd inom dessa kretsar, detsamma gällde också andra yrken som musiker, kock, konstnär.. ja, i princip allt!

Vi har valt att behålla statusfunktionen även på den här sidan men det finns en del ändringar. Här får man 1 statuspoäng för varje inlägg. Det betyder att de statusar som överfördes från förra sidan nu har fördubblats.

Det finns en tabell där vi skriver upp olika tiltlar, och hur mycket poäng man behövde för att nå upp till den titeln.

Omtalad = 200 p. Ditt namn är omtalat och rykten börjar spridas.
Igenkänd = 600 p. Folk har böjar ta reda på små uppgifter om dig, och du är igenkänd hos många.
Allmänt känd = 1000 p. Du är känd i alla gängkretsar och även hos vissa civila personer.
Mycket känd = 1400 p. Vid det här laget har du antagligen polisen hack i häl!
Legend = 2000 p. Nu kan du inte längre känna dig säker - varken i gängvärlden eller hos arbetsklassen. Ditt riktiga namn, din bakgrund och andra personliga uppgifter börjar avslöjas.

Det är viktigt att ni som medlemmar spelar med i dessa regler. Om en medlem har titeln 'mycket känd' ÄR den mycket känd, och så länge du inte har låst in dig i ett rum utan tv, radio och telefon, eller om du är nyinflyttad i landet bör du åtminstone känna till namnet. Titeln en medlem har står under dennes profilbild i forumet så det ska inte vara svårt att missa Smile

Det är vi, admins, som ändrar era titlar. Ni får själv ta ansvar för att hålla koll på när ni har samlat tillräckligt poäng för att vi ska byta. Då ska ni svara i DEN HÄR tråden (starta INTE en ny), så fixar vi det åt dig!

Obs. Vissa medlemmar kan ha en titel ellet poäng som inte stämmer överrens med deras inlägg. Dessa medlemmar har fått sin status överförd från förra sidan. Eftersom att det är vi som ändrar era titlar har vi koll, så oroa er inte Wink

~ Weed & Indira

Till överst på sidan Gå ner
Användarens profil
Indira
Känd gängledare / ADMIN
Känd gängledare / ADMIN

Antal inlägg: 58

KARAKTÄRSINFO
Smeknamn/Alias: Murderotic / Murder
Gäng: Treontha

InläggRubrik: Lite mera..   tor jun 23, 2011 1:38 am

Lite andra saker som vi precis uppdaterade är;
Man får TVÅ poäng varje gång man startar ett ämne, sen ETT poäng när man svarar som vanligt. Men är man medlem i ett gäng och rollspelar i deras privata forum får man TVÅ poäng för varje svar och TRE poäng för varje startat ämne. När man skriver i OFF ämnena får man ingen poäng alls, så nu kan man inte längre offa Wink Man får även 50 statuspoäng av oss om ni blir gängmedlem. Som medlem av ett gäng träffar man många från dessa kretsar och det är därför logiskt att man blir mer omtalad!

Sen som Weed säger är det verkligen jätteviktigt att ni följer systemet vi har. Status visar även hur erfaren din karaktär är inom det området din karaktär sysslar med. Tex om man är gängledare drar man nytta utav erfarenhet då man kan bli extremt skicklig med vapen, diskret mördare, spion och allt det där andra.
Men vill ni sen inte att eran karaktär ska bli känd kan vi heller inte tillåta att eran karaktär får någon erfarenhet. För något bra drar alltid något ont med sig, eller vad säger man?
För visst skulle det vara extremt awesome om man kunde vara jätte erfaren inom en massa områden och ingen kände till en!? Ja, det skulle va underbart. Men det funkar inte! Men känd betyder inte heller att hela världen känner till dig, utan det är mest inom gängvärlden.
Om Indira och Jake inte kände till varandra men båda var i gäng och kända, och sen presenterar sig som Murderotic och Weed så skulle dom genast känna igen varann. Ja, ni hajjar Wink

Att bli känd kanske inte är det bästa trots allt, för när det sen börjar närma sig och bli allvar börjar även civila lägga märke till en. Men är man tillräckligt erfaren ska man väll ändå klara sig undan.
Man kan iallafall hoppas.

~ Indira & Weed.
Användarens profil
Kimothy
Igenkänd

Antal inlägg: 13

KARAKTÄRSINFO
Smeknamn/Alias: Kim
Gäng: Dante Dulcina

InläggRubrik: Sv: TITLAR & STATUS   mån jun 27, 2011 8:26 pm

Mwaaaaha, jag blir den första att skriva efter adminsen *cooling* :3 Nej men hejsan på er busar, jag vill gärna ha min lilla Kims status igen (snälla? :3). Vore helt galet bra om jag kunde få Eyes status överförd till Kimmen också, då hon skulle dööö vilket inlägg som helst :3 Han hade 336 och hon hade 14. Puss på näsan <3
Användarens profil
Azazel

Antal inlägg: 37

KARAKTÄRSINFO
Smeknamn/Alias:
Gäng: -

InläggRubrik: Sv: TITLAR & STATUS   tis jun 28, 2011 6:36 pm

Tjo fan! Very Happy (ursäktar svordomen)
Tänkte se om jag kunde få statusen från Azazel på jinity-dimension överförd hit ja.
16 poäng ftw XD Har varit lugnt mer aktiv på numoori än på dimension, men kanske kan jag få tummen ur röven och bli aktiv här också till semestern Wink
Användarens profil http://moonphanter.deviantart.com/
Gwen

Antal inlägg: 2

KARAKTÄRSINFO
Smeknamn/Alias:
Gäng:

InläggRubrik: Sv: TITLAR & STATUS   tis jul 05, 2011 8:33 pm

Tootoo~
Skulle vilja ha mina väldigt obemärkliga statuspoäng överförda hitåt. Det var inte mycket, MEN. Men, det är något.
HEJ KIM. ♥
Användarens profil
Indigo

Antal inlägg: 1

KARAKTÄRSINFO
Smeknamn/Alias: Indigo
Gäng:

InläggRubrik: Sv: TITLAR & STATUS   ons jul 06, 2011 8:39 pm

Indigo vill också ha sin statuus...

Och Hielo. (Hielo har hijackat indigo på kommando)
Hielo vill ha sin status.
Användarens profil
Weed
Känd gängledare / ADMIN
Känd gängledare / ADMIN

KARAKTÄRSINFO

InläggRubrik: Sv: TITLAR & STATUS   tor jul 07, 2011 8:43 pm

nu har alla som skrivit i den här tråden fått sin status wohoo!

Whisper

Antal inlägg: 22

KARAKTÄRSINFO
Smeknamn/Alias: Whisper

InläggRubrik: Sv: TITLAR & STATUS   fre jul 08, 2011 7:24 am

Jag vill ha miiin... fast det vet du redan weedo, mitt lilla (o)gräs.
både till Whispie och Akaryuuu.. fast kan göra det själv om ni vill? Eller yaa, säger bara till om ni vill ha hjälp med nåt, hihi
Användarens profil
Nevayah

Antal inlägg: 8

KARAKTÄRSINFO
Smeknamn/Alias: Nevayah

InläggRubrik: Sv: TITLAR & STATUS   lör jul 16, 2011 1:00 pm

jag skulle också vilja ha min, men jag har inte förvarnat x)
nisha hade 240 på gamla sidan, så det blir väll 480 här
nevayah hade 330, = 660

tack älskade admins ;D
Användarens profil
Weed
Känd gängledare / ADMIN
Känd gängledare / ADMIN

KARAKTÄRSINFO